Open sollicitatie
Beoordeling 9,5/10

Iedere dag vers fruit op werk? Wij zijn om!

De medewerkers van VNOM gaan graag de hele dag met veel energie aan de slag. Om deze productieve houding te stimuleren ontvangen wij twee keer per week een lekkere verse fruitbox, waar alle werknemers erg tevreden mee zijn. De fruitbox is gevuld met verschillende soorten fruit, en wordt vaak aangevuld door bijvoorbeeld snacktomaatjes en -komkommertjes.

Ben jij benieuwd naar de manier waarop specifieke kenmerken van verschillende soorten fruit je kunnen helpen bij een inspannende dag op kantoor? Lees dan vooral de onderstaande gezonde voordelen van vers fruit:

1. Een appeltje voor de dorst
Deze uitspraak is niet voor niets erg bekend. Een appel bestaat voor een groot deel uit water waardoor je vochtbalans op peil blijft. Door voldoende vocht in je lichaam blijft je brein optimaal werken. Heb je last van hoofdpijn of duizeligheid? Neem een appel!

2. Moe? Pak een mandarijn
Een vitamine C boost nodig? Vooral citrusvruchten, zoals sinaasappelen en mandarijnen, bevatten enorm veel vitamines. Vitamine C zorgt ervoor dat ijzer goed opgenomen kan worden in je lichaam, wat er vervolgens voor zorgt dat er voldoende zuurstof door je bloed kan stromen. Een mandarijn is daarom hét perfecte stuk fruit om vermoeidheid tegen te gaan.

3. Energieboost van druiven
Voel je een middag dip aankomen? Een handje druiven is een krachtige energieboost. De kleine energiebommetjes bevatten veel ‘goede suikers’, vezels en antioxidanten. Deze vezels in het fruit zorgen ervoor dat je lichaam de suikers gemakkelijk af kan breken.

4. Stress? Eet een banaan
Heb je tijdens stressvolle periodes de neiging om een koekje of een stukje chocolade te pakken? Probeer voortaan een gezonder alternatief, zoals een banaan. Bananen bevatten veel vitamine B6; wat de werking van het zenuwstelsel ondersteunt. Daarnaast is een banaan rijk aan kalium; een mineraal dat je bloeddruk in balans houdt en stressverlagend werkt.

5. ‘Lekkere trek’? Neem een peer
Een peer is perfect voor het verminderen van de welbekende ‘lekkere trek’. De gezonde koolhydraten in een peer bevatten veel vezels. Je lichaam heeft meer tijd nodig om deze koolhydraten te verwerken waardoor je voor een langere periode energie haalt uit een peer.
Eet jij niet zo vaak een stuk fruit op je werk? Probeer het eens; VNOM merkt het verschil!

Bron: Fruitful Office